Ředitel správy družstva:
Popis úseku:
Co je úkolem ředitele:
- řídit a organizovat běžnou činnost a chod družstva v souladu s obecně závaznými legislativními normami, stanovami BD DRUŽBA, v souladu s usneseními SD a PD
- zajišťovat prostřednictvím odborných úseků družstva plnění přijatých usnesení PD a SD
- řídit jednotlivé odborné úseky prostřednictvím vedoucích úseků
- vyžadovat od podřízených zaměstnanců soustavnou informovanost o dané činnosti a sám na ně přenášet informace, ke kterým nemají přístup, vyžadovat informace k rozborům, revizím a ke zprávám pro jednání PD
- dbát, aby při veškeré činnosti družstva byla dodržována smluvní, finanční, ekonomická, technická a organizační kázeň
- zajišťovat prostřednictvím samostatného technika pro BOZ a PO protipožární ochranu a bezpečnost práce, revize hasicích přístrojů a protipožárních hydrantů a zabezpečovat ostrahu majetku ve správě družstva, provádět činnost spadající do preventivní požární ochrany ve smyslu platných předpisů
- odpovídat za odměňování zaměstnanců družstva, za personální práci, mzdové, sociální, hygienické, zdravotní a bezpečnostní podmínky na pracovištích
- provádět kontrolní činnost
- vypracovávat a předkládat představenstvu podnikatelské záměry, definovat strukturu pracovních míst
- rozhodovat o použití finančních prostředků v souladu se stanovami a vnitrodružstevními směrnicemi
- je oprávněn k podepisování a schvalování dokladů právních a účetních, vyplývajících z činnosti družstva uvnitř organizace i ve vztahu k vnějším orgánům a organizacím vyplývajících z běžné agendy družstva
- nést zodpovědnost za celý majetek družstva, pečovat o jeho ochranu a bezpečnost, dbát na hospodárné nakládání s majetkem družstva
- činit opatření ohledně zápisu družstva v obchodním rejstříku
- zakládat, měnit a rušit hospodářské závazky družstva pokud se jedná o závazky nutné k zabezpečení každodenního operativního řízení družstva a projednávání dodavatelsko odběratelských vztahů
- jednat jménem družstva o důsledcích, vyplývajících z porušení hospodářsko právních závazků a jiných povinností ve vztazích družstva k jiným organizacím
- jednat jménem družstva o platebních a úvěrových vztazích družstva
- stanovit výplatní termíny, povolit výplatu složek hmotné zainteresovanosti na základě hodnocení stanovených kritérií
- uzavírat za družstvo smlouvy a dohody podle Občanského zákoníku (OZ) v souladu s platnými družstevními předpisy
- jednat jménem družstva ve všech záležitostech týkajících se odpovědnosti za škodu a neoprávněný majetkový prospěch podle OZ
- uzavírat se zaměstnanci smlouvy o užívání služebních vozidel
- uzavírat za družstvo dohody o hmotné odpovědnosti
- ukládat nápravná, případně kárná opatření v rámci pracovního pořádku a podle příslušných předpisů
- udělovat odměny zaměstnancům při jejich pracovních a životních jubileích a za mimořádné pracovní výkony
- uzavírat za družstvo kolektivní smlouvu s odborovou organizací, po předchozím projednání s PD
- schvalovat služební cesty za použití soukromého vozidla
- udělovat zaměstnancům družstva souhlas s jejich vedlejší pracovní činností. Nepřipustit však střet zájmů mezi družstvem a daným souhlasem zaměstnanci družstva. V případě, že vedlejší pracovní činnost zaměstnance družstva bude na závadu výkonu funkce zaměstnance družstva, vedoucí organizace zruší své povolení k provozování vedlejší pracovní činnosti zaměstnance družstva.
- definovat vnitřní normou oběh dokladů v družstvu
- pověřovat zaměstnance ke schvalování a ověřování účetních operací
- stanovovat limity základní hotovosti a stálé zálohy pro zaměstnance ve smyslu obecně platných předpisů
- definovat vnitřní normou lhůty pro inventarizaci majetku družstva a složení inventarizačních komisí
- rozhodovat spolu s odborovou organizací o hospodaření se sociálním fondem
- jmenovat si své zástupce s určením pořadí, kteří jej zastupují v době nepřítomnosti: vedoucí organizačně právního úseku, vedoucí ekonomického úseku, vedoucí provozně technického úseku
Co je úkolem úseku:
- vést osobní evidenci zaměstnanců družstva, stanovit jejich mzdové zařazení, vyhotovovat a evidovat pracovní smlouvy, smlouvy o pracovní činnosti a provedení práce
- zpracovávat statistická hlášení a výkazy pro Úřad práce Ústí nad Labem
- vést evidenci stížností
- evidovat veškerou došlou a odeslanou korespondenci, evidovat zápisy z jednání představenstva a shromáždění delegátů
- evidovat příkazy a směrnice představenstva a ředitele družstva
- zabezpečovat úkoly v oblasti PO a BOZ.
Co u nás vyřídíte:
Kdo Vám zde pomůže:
- Bc. Petr Vaněček - ředitel družstva
- Jana Blahůšková - asistentka
- Bohumila Šmoková - asistentka - zapisovatelka PD