Vedoucí ekonomického úseku:
Popis úseku:
Úkolem ekonomického úseku je zejména řešit, usměrňovat a kontrolovat komplexní ekonomickou a hospodářskou činnost družstva. Ekonomický úsek nese odpovědnost za ekonomický rozvoj družstva, zajišťuje přesnou, spolehlivou a věrohodnou evidenci ekonomických dat v informačním systému. Ekonomický úsek odpovídá za průkaznost poskytovaných informací, včetně dodržování všech předpisů a nařízení týkajících se plánování, financování, evidenční kázně, vedení účetnictví, mzdových a cenových záležitostí. Odpovědným za ekonomický úsek je vedoucí ekonomického úseku, za jehož výběr odpovídá ředitel správy družstva. (Stanovy čl. 73, odst. 2)
Co je úkolem úseku:
- zpracovávat účetní doklady jednotlivých středisek, sestavovat statistické výkazy, zpracovávat rozbory hospodaření, vč. návrhů na opatření k odstranění event. nedostatků a jeho projednání s ředitelem družstva a v představenstvu družstva, dodržovat nařízení pro účetnictví a účtovou osnovu
- vystavovat faktury včetně zaúčtování a pořízení účetních dat, provádět úhrady přijatých faktur, sledovat úhrady vydaných faktur a provádět kontrolu plateb včetně vystavování upomínek
- sledovat předpisy úhrad za užívání bytů a služeb s tím spojených, sledovat platby, upomínat nedoplatky a vést jejich přesnou a průkaznou evidenci, zajišťovat podklady pro právní vymáhání všech pohledávek družstva
- zajišťovat vyúčtování zálohových plateb (služeb spojených s bydlením) ve stanovených termínech a dávat pokyny k vrácení přeplatků
- kontrolovat platební a bankovní styk
- zajišťovat chod pokladny v souladu s platnými předpisy ve stanovených pokladních hodinách
- kontrolovat výpisy z účtů, správnost dokladů, provádět vyúčtování cestovních náhrad
- sledovat tvorbu a čerpání dlouhodobé zálohy na opravy na HS v členění na objekty dle Prohlášení vlastníka
- sledovat plnění uzavřených úvěrových smluv a splátky anuit i běžných úvěrů bance
- provádět komplexní mzdové účetnictví, odvody daní, nemocenského pojištění dle platných předpisů
- vést evidenci přijatého a uskutečněného zdanitelného plnění a zpracovávat daňová přiznání
- dbát o plynulé a promyšlené financování provozních potřeb družstva
- vést samostatné podvojné účetnictví pro právnické osoby, SVJ v rozsahu dle uzavřených smluv a zajišťování správy společných částí domu
- zabezpečovat smluvní a zákonné pojištění veškerého majetku družstva
- zodpovídat za včasné a věcně správné sestavení návrhu hospodářského finančního plánu družstva
- spolupracovat na vypracování návrhu kolektivní smlouvy
- zodpovídat, že na výzvu právního oddělení předá včas podklady potřebné za účelem vymáhání pohledávek
- podílet se na likvidaci pojistných událostí ve spolupráci s ostatními úseky
- plnit i jiné, zde neuvedené úkoly uložené ředitelem družstva, vyplývající z potřeb družstva.
Kdo Vám zde pomůže:
- Ing. Marcela Šotková - vedoucí úseku
- Jitka Sklenářová - mzdová účetní
- Blanka Festová - účetní
- Ivana Freiportová - účetní SVJ
- Blanka Alexová - účetní SVJ
- Monika Potančoková - referentka nájemného a vyúčtování
- Petr Štorch - referent SVJ
- Mikoláš Kovář - obvodový správce
Struktura úseku: